سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

قیمت و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

 

f459361_f10.jpg

 

یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین روش‌های مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است.  با خرید ملک در قبرس شمالی، امکان اخذ اقامت برای فرد متقاضی و خانواده‌ی او فراهم می‌شود.

گرچه خرید ملک در قبرس شمالی، فاقد پیچیدگی‌ها و مراحل اداری سخت است، اما بهتر است که بدون کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای در این زمینه، اقدامی نکنید.

به طور مثال، املاک در قبرس شمالی، دارای اسناد مختلفی هستند؛ که برخی از آن‌ها مناسب خرید برای سکونت و مصارف شخصی نیستند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور مفصل به بحث خرید ملک در قبرس شمالی بپردازیم.

درباره قبرس

کشور جزیره‌ای قبرس، سومین جزیره‌ی بزرگ در حوزه‌ی دریای مدیترانه است. این کشور در همسایگی کشور یونان و ترکیه قرار دارد. به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی که قبرس شمالی در آن قرار دارد، مورد تجاوز حاکمان و قدرتمندان جهان قرار گرفت.

در نتیجه‌ی اختلافاتی که بین ترک تبارها و یونانی تبارها در قبرس به وجود آمد، این کشور به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد.

قبرس شمالی تحت قیومیت ترکیه و قبرس جنوبی توسط یونانیان اداره می‌شود. پایتخت کشور قبرس که شهر نیکوزیا بود، به دو نیم تقسیم شد و امروزه به پایتخت دو تکه در جهان شهرت دارد.

نیکوزیای شمالی در قبرس شمالی و نیکوزیای جنوبی در قبرس جنوبی، پایتخت هستند.

زبان رسمی مردم در قبرس شمالی ترکی استانبولی است؛ اما به دلیل حضور توریست‌ها، دانشجویان بین المللی، بازرگانان و ... زبان انگلیسی و آلمانی نیز در این کشور بسیار رایج است؛ تا جایی که برای برخی مشاغل تسلط به دو زبان ترکی و انگلیسی الزامی است.

گرچه مردم بومی قبرس شمالی اکثرا مسلمان هستند، اما آنان اعتقاد دارند که دین هر کسی در قلب اوست و برای افرادی که غیر مسلمان هستند، مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

واحد پولی رایج در قبرس ترک، لیر ترکیه است؛ اما در برخی مسائل مانند پرداخت شهریه دانشگاه، خرید ملک در قبرس شمالی و ... از دلار، پوند و یورو نیز استفاده می‌کنند.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی، گذراندن مراحل زیر الزامی است:

انتخاب ملک

در اولین مرحله، لازم است که در بین املاک موجود، خانه‌ای را انتخاب کنید، که الزامات شما داشته باشد. یعنی اینکه قیمت، متراژ، امکانات و ... آن متناسب با نیاز شما باشد. شما می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای در زمینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی راهنمایی بگیرید.

پیش پرداخت

بعد از اینکه خانه را انتخاب کردید، با فروشنده وارد مذاکره خواهید شد. چنانچه به توافق رسیدید، باید بین هزار تا دو هزار پوند از کل مبلغ ملک را به فروشنده بپردازید که او نتواند ملک را به شخص دیگری بفروشد.

بررسی ملک

در این مرحله باید وضعیت ملک را چک کنید. منظور از وضعیت، بررسی وام، قرض، بدهی و ... ملک است. توصیه می‌کنیم که در این مرحله حتما از وکلای خبره و معتمد کمک بگیرید. چنانچه در هر یک از این موارد مشکلی وجود داشته باشد، پیش پرداخت فورا به شما بازگردانده می‌شود و قرارداد فسخ است.

تنظیم قرارداد

بعد از اینکه با فروشنده به توافق رسیدید، یک قرارداد به زبان انگلیسی که نیاز به امضا دو شاهد دارد، را امضا می‌کنید. 

مجوز خرید

اگر شما ترک قبرسی نیستید، باید برای اخذ مجوز انتقال سند مالکیت اقدام کنید. این مجوز را انجمن شهرداری قبرس شمالی صادر می‌کند و هزینه‌ی آن بین 200 الی هزار پوند است.

انتقال سند مالکیت

پس از دریافت مجوز انتقال مالکیت، شما و فروشنده هر دو باید مالیات انتقال را بپردازید و سپس فروشنده در اداره‌ی ثبت اسناد، مالکیت ملک را به شما منتقل می‌کند.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین شرایط خرید ملک در قبرس شمالی، این است که اگر شخص خریدار، سوء سابقه‌ی کیفری داشته باشد، چه در کشور مبدا و چه در هر جای دیگر، اجازه‌ی خرید ملک در این کشور را نخواهد داشت.

در اولین مرحله برای خرید ملک در قبرس شمالی، باید درخواست خود را به انجمن شهرداری قبرس شمالی بدهید. برای اخذ موافقت با درخواست خرید ملک از سوی انجمن شهرداری قبرس شمالی، حدود 6 ماه زمان لازم است.

هر فرد و یا زوج، تنها می‌توانند یک ملک بخرند. این یعنی که اجازه‌ی خرید چند خانه را باهم  ندارند. خانه‌ی خریداری شده، حداکثر می‌تواند 1338 متر مربع باشد.

نکته‌ی مهم اینکه اگر صاحب ملک فردی غیر قبرسی یا غیر ترک ( خارجی ) باشد، محدودیتی برای اندازه‌ی ملک انتخابی ندارید. 

از دیگر الزامات برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک در این کشور، انجام آزمایشات مورد تایید کشور قبرس شمالی و گرفتن گواهی سلامت کامل جسمی است.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

اکثر پروژه‌های ساختمان سازی در قبرس شمالی، امکان خرید اقساطی ملک را برای خریداران فراهم کرده‌اند. برای استفاده از این شرایط، لازم است که حداقل سی درصد از کل مبلغ را در هنگام عقد قرارداد پرداخته و مابقی مبلغ ملک را در اقساط بلند مدت بدون بهره، بپردازید.

قیمت املاک در قبرس شمالی، به نسبت سایر کشورها با همین موقعیت، شرایط و امکانات بسیار کمتر است.

قیمت خانه در شهرهای مختلف، با یکدیگر فرق دارند. به طور مثال در نیکوزیا ( پایتخت ) قیمت هر متر مربع ملک 1771 یورو، در فاماگوستا 1019 یورو و در گیرنه 918 یورو است.

قیمت خانه‌ی آپارتمانی در مناطق ساحلی از حدود 20 هزار پوند و ویلاها از 62 هزار پوند شروع می‌شود. آپارتمان و پنت‌هاوس‌های لوکس هم با حداکثر قیمت 200 هزار پوند در قبرس شمالی وجود دارند.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی، مزایایی برای شخص خریدار و همراهان او دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • بالا بودن میزان امنیت
  • امکان خرید اقساطی ملک ( 30 درصد پیش پرداخت و مابقی طی اقساط بلند مدت بدون بهره )
  • خرید ملک با پوند انگلستان
  • امکان اخذ اقامت موقت و دائم با خرید ملک در قبرس شمالی برای شما و اعضا خانواده‌تان
  • پایین بودن نرخ بیکاری، مالیات و تورم
  • امکان اخذ شهروندی قبرس شمالی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • ارزش افزوده‌ی سالانه‌ی ملک
  • وجود دانشگاه بین المللی و معتبر
  • آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای
  • مردمان خونگرم و صمیمی
  • جامعه‌ی مهاجر پذیر
  • طبیعت بکر
  • سواحل زیبا و خاص

موارد مذکور، تعداد محدودی از مزایای زندگی در قبرس شمالی است. هر فرد با توجه به هدفی که برای آن به قبرس شمالی مهاجرت کرده، مزایای خاصی را برمی‌شمارد.

مدارک خرید ملک در قبرس شمالی

ارائه‌ی مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، برای خرید ملک در قبرس شمالی لازم است:

  • شناسنامهی همه‌ی اعضا خانواده
  • ترجمهی سند ازدواج ( در صورت تاهل )
  • ارائه‌ی اصل گذرنامه و کپی تمام صفحات آن
  • ارائه‌ی سند ملک ( اگر ملک دیگری در قبرس شمالی به نام شما است )
  • اصل و کپی قراردادهای فروش ملک ( اگر قبلا در قبرس شمالی خانه‌ای فروخته‌اید )
  • اصل و کپی قراردادهای اجاره ( اگر اکنون در ملکی اجاره‌ای در قبرس شمالی زندگی می‌کنید )
  • 6 تمبر به ترکی
  • برگه گواهی عدم سو پیشینه

 

منبع: زیتون